loading...
تور ترکیه
arezu بازدید : 25 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)
 

 

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌است . ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه می باشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش میدهد . مسافران هتل های مشهد می توانند از این مکان زیبا دیدن نمایند .

موزه آرامگاه نادری مشهد

آرامگاه کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا (نادری سابق) که پس از آرامگاه امام رضا ، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی داخل شهر مشهد به شمار می رود . این بنا در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده‌است . آرامگاه شامل سکویی دوازده پله‌ای ، محل گور ، پوششی خیمه مانند بر روی قبر ، سکویی مرتفع در مجاورت قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او ، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه‌است .

موزه آرامگاه نادری مشهد

 موزه نادری در قسمت اصلی بنا در ۲ تالار معرفی آثار تاریخی این دوره را نشان می دهد :

تالار شماره 1 : به‌ نمایش اشیاء مختلفی به‌منظور معرفی آثار تاریخی دوره افشار پرداخته است که شامل انواع سلاح‌ها ، البسه و پوشاک رزمی نظامیان دوره افشار ، تابلوهای نقاشی از نادر و صحنه‌های جنگ مانند تابلویی از جنگ کرنال ، وسایل سوارکاری مانند زین و برگ اسب از دوره افشار تا قاجار ، چند نسخه خطی نفیس از جمله تاریخ جهانگشای نادری و دو شمشیر متعلق به نادر می باشد .

موزه آرامگاه نادری مشهد

 تالار شماره 2 : در حال حاضر به نمایش برخی تصاویر و نیز پاره ای اطلاعات تاریخی در ارتباط با زندگی نادرشاه افشار و همچنین کلنل محمدتقی خان پسیان اختصاص یافته است . همچنین در گوشه شمالی آرامگاه نادر ، آرامگاه محمد تقی خان پسیان سردار خراسان قرار دارد .

 

arezu بازدید : 43 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

 

موزه و نماد کیش


این نماد یک سازه بتونی به طول 50 متر است که به شکل دو صدف و مرواریدی در میان آن طراحی شده است و در پایین آن یک موزه به وسعت 3500 متر مربع ساخته خواهد شد که شامل 4 سالن گالری ، آمفی تئاتر ، بخش اداری ، کافی شاپ و کارگاه آموزشی است .

موزه و نماد کیش

در اطراف نماد کیش نیز یک پیست دوچرخه سواری ایجاد شده است . این نماد در ساحل غربی جزیره حدفاصل کشتی یونانی و کلبه هور قرار دارد .مسافران هتل داریوش کیش می توانند از این مکان زیبا دیدن نمایند .

 

مطالب مرتبط :

موزه و نماد کیش

arezu بازدید : 25 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

پارک شهر کیش

 

پارك شهركيش یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های کشور میباشد . در این پارك 3 محوطه بازی کودکان هر یک به مساحت 250 مترمربع ، غرفه های عرضه هنرهای دستی ، سازه های چادری در کنار درياچه پارک ، ايستگاه تندرستي ، ایستگاه شطرنج ، مسیرهای ویژه و زيباي اسکیت و دوچرخه سواری ، آبنما همراه با موسیقی ، هزارتوی بازی کودکان ،  رستوران و کافی شاپ و المان هاي زيباي شهري در طراحی جدید این پارک قرار گرفته و اجرا شده است .

پارک شهر کیش

ازامكانات جالب توجه در اين پارك درياچه مصنوعي است كه با بكارگيري از پيشرفته ترين عايق بندي در قلب اين پارك ايجاد شده است و حال و هواي خاصي به اين پارك بخشيده است . در فضاي سبز اين پارك نيزاز گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده و دیواره های کناری پارک نيز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزين شده است ، همچنین آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها در آن تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند ، دریاچه مصنوعی ایجاد شده در این پارک اولین دریاچه بزرگ کیش است .

پارک شهر کیش

برخی فضاهای این پارک از جمله محوطه بازی کودکان طوری طراحی شده که تا فصل تابستان مسقف شده و قابلیت استفاده را خواهد داشت ، ایجاد پارکینگ در فضایی به مساحت یک هکتار و شهربازی مدرن در فضایی به مساحت پنج هکتار از دیگر برنامه هایی سازمان منطقه آزاد برای توسعه پارک شهر و ایجاد فضایی مفرح برای پر کردن اوقات فراغت مردم جزیره است. مسافران هتل داریوش کیش می توانند از این مکان زیبا دیدن نمایند .

 

مطالب مرتبط :

پارک شهر کیش

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی میرمهنا

arezu بازدید : 25 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

اتوبوس شگفت انگیز دبی

 

این اتوبوس یکی از تفریحات و جاذبه های دبی به شمار می رود . این اتوبوس در خشکی شبیه یک ماشین معمولی و در آب به صورت یک قایق عمل می کند . این اتوبوس در خور دبی قرار دارد و گردشگرانتوردبیمی توانند لحظات هیجان انگیزی را روی رودخانه دبی با این اتوبوس تجربه کنند .

اتوبوس شگفت انگیز دبی

 

اتوبوس شگفت انگیز دبی

این اتوبوس شما را در شهر دور میزند تا گشتی در شهر داشته باشید و سپس ساعاتی را در رودخانه دبی سپری می کند . این اتوبوس مجهز به سیستم برودتی می باشد . در این اتوبوس جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری تعبیه شده است . یک راهنما نیز در طول سفر همراه شماست و اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد .

 

مطالب مرتبط :

arezu بازدید : 22 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)
 

 

پارک ساحلی جمیرا دبی

این پارک یکی از پارک های دیدنی دبی می باشد و در سال 1989 ساخته شده است که نظر بسیاری از گردشگرانتوردبیرا به خود جلب کرده است . این پارک در زمینی به وسعت 12 هکتار در خیابان ساحلی جمیرا واقع شده است . مناظر اطراف این پارک شامل : درختان نخل ، ساحل طویل ، باغ و چمنزار دریای لاجوردی و ... می باشد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است . همچنین این منطقه شامل زمین مخصوص والیبال و دکه های غذا و نوشیدنی نیز می باشد . این پارک همچنین دارای پلاژ شنا نیز می باشد که نجات غریقان در ساعات شنا در آنجا حظور دارند .

پارک ساحلی جمیرا دبی

 

مطالب مرتبط :

 

تعداد صفحات : 42

درباره ما
تور ترکیه , بهترین تور های ترکیه , نرخ ویژه تور ترکیه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 415
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 849
  • بازدید کلی : 19,002
  • کدهای اختصاصی
    تور ترکیه , بهترین تور های ترکیه , نرخ ویژه تور ترکیه